aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

hati mati

suruh tenguk-tenguk hati dia ,
dah kecik katanya .
suruh intai-intai perasaan dia .
dah calar katanya .

asyik kita yang jaga-jaga .
sedang jiwa kita terlanyak-lanyak .
wei , apa cerita ?

dah selalu macamni rasanya .
bercinta separuh nyawa . sepenuh jiwa .
tapi akhirnya aku mati juga .
dah terbiasa . terlalu biasa .

apa lagi yang perlu dilakukan ,
bila semua dah dilaksanakan .
apa lagi yang tak mencukupi , katakan ?

sungguh ,
telah aku bagi seluruh jiwa ini .
kau koyakkan ku jahitkan terus ke hati .
kau bunuh aku dalam diri .
kau biarkan aku mati .





No comments:

Post a Comment

say la la la and la !