aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

pendosa

Hanya kerna kau manusia yang sentiasa berbuat pahala ,
Dan aku yang hina berdosa .

Maaf bila rupa ini menyakitkan mata ,
Sedang telinga kau pedih mendengar suara .
Sebab aku Cuma manusia biasa .
Yang berbuat dosa .
Well , macam orang kata
Yang “manusia tak pernah sempurna”
Sentiasa ada baik dan buruknya .

Dan disini ingin fatihah akukan ,
Aku lah pendosa tegar ,
Yang tak pernah berhenti calitkan noda .
Aku lah perempuan yang Dia cipta .
Muslimah yang sentiasa mengaku agamanya .
Tapi tak praktikkan pada fizikalnya .
Ya itu aku manusia yang hina.

Pendosa .
Yang sentiasa alpa .
Tentang semua .
Tentang dunia .

Kau yang kumpul pahala ,
Dan aku si pendosa .

No comments:

Post a Comment

say la la la and la !