aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

janji .

Kau sesuatu pada aku .
Sebab ? Entah aku tak tahu .
Sebenarnya dulu aku tak mahu .
Kenal kau dalam diam kaku .
Mungkin aku takut tentang hal itu .
Yang kau akan akan pergi dari aku .
Sekarang mungkin tak berlaku .
Tapi tak mustahil , suatu hari nanti . siapa tahu ?
Boleh faham suara hati aku ?

Aku harap kau dapat rasa .
Macam mana aku cuba . sedaya upaya .
Sepenuh kerat yang ada .
Untuk buang segala rasa dalam jiwa .
Sebab apa ?
Sebab aku takut aku alpa .
Aku lupa .
Tak mustahil yang kau akan pergi juga .
Nanti . mungkin ke ?

Tapi masalahnya .
Even banyak mana pun alasan yang aku punya .
aku masih sangkut pada satu sebab yang ditakdirkan-NYA .
‘’sayang’’ , sayangnya aku , kau takkan sangka .
Sebab semua tu untuk kau dan bukan siapa-siapa .
Aku mohon kau percaya ya ?
Yang aku dah jatuh cinta pada setiap satu yang kau ada .
Setiap inci yang Tuhan cipta .
Aku sayang semuanya .

Perasaan .
Ahh . kenapa makin tebal ?
Untuk kau , Aku simpan aku jaga takkan tinggal .

Biar nanti sampai satu masa .
Rasa ni Cuma wujud untuk kau semata-semata .
Dan aku harap kau pun cuba .
Benda yang sama .
Dan kau takkan lupa .
Pada hari pertama kita pandang mata .
Pada hari pertama kita kenal jiwa .
Dan saat tu , hati aku rasa sesuatu yang lama .
Aku doa biar sampai bila-bila .

Tapi kalau nanti kau pergi ,
‘’kalau’’ . kau pergi . nanti .
Tinggalkan aku sendiri .
Sebab kau dah jumpa yang indah lagi .
Aku janji .
Aku izinkan setiap satu kau jauhkan diri .
Kau hindari setiap yang pernah kita lalui .
Pergi .
Dan aku janji .
Aku doa kau bahagia nanti .
Dan maaf bila nanti aku sepi terus menyepi .
Bukan aku tak sudi .
Tapi aku happy .
Sebab kau dah jumpa apa yang kau impi .
Selama ni .

Eh  , siapa kata aku tak pernah kecewa ?
Aku dah lebih rasa .
Maka sebab itu aku jaga .
Jaga hati kau biar jangan luka .
Semua tu hanya kerana aku taknak kau rasa .
Apa aku rasa .
Benda yang sama .

Aku doa untuk kita .
‘’Kau aku ditakdirkan hidup berdua’’
Tapi semua ditangan Dia yang Esa .
Jangan pergi . Jangan hilang . Ya ?


dinda .

No comments:

Post a Comment

say la la la and la !