aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

semalam itu mimpi

semalam aku lari ,
lari kejar kau .
sebab kau nak lari .
lari dari aku .

eh kejap .
tapi kenapa ?
kenapa kau cuba ?
cuba untuk lari merata ?
apakah mungkin sebab aku tak sempurna ?
apa kerana aku tak layak dicinta ?

kemudian kau lari lagi .
entah kenapa gerak kaki aku terhenti .
berhenti dari kejar kau yang tak pasti .
tegak berdiri .
hanya berdiri dan lihat kau lari .
kau lari dan terus pergi .
tak lihat aku walau seinci .
sakit perit dalam hati .
tapi aku masih menanti .
menanti kau berpaling dan kembali .
tapi kau masih berlari .
dan aku masih tegak berdiri .
berdiri lihat kau berlari .
sekarang kau puas hati ?

tapi itu dulu .
kala hati masih membuku .
sekarang datang yang baru .
senyum isi hidup aku .
yang dulu kaku .
retak seribu .
dia sentuh bahu aku .
dan dia raih tangan aku .
bawa aku ke situ .
ya . situ .
situ dimana aku mula hidup baru .
antara dia dan aku .

US .


No comments:

Post a Comment

say la la la and la !