aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

maybe

Entah kenapa aku rasa
Kau selalu ada
Tak berhenti mencuba
Walau aku selalu menduga
Kau masih ada .
Dan kau tetap berkata :
“ I will love you forever”
Tak berhenti kau ketawa
Senyum mendengar aku berbicara
Selalu aku putus asa
Tapi kau masih pertahan hubungan kita
Kenapa ?
Kau tak penat ke ?
Bila aku Tanya :
“apa makna cinta yang kau selalu kata ?”
Kau petah menyusun kata :
“cinta is like …. here WE ARE sayang”

Have you ever read this ?
Pesan Rasulullah SAW : “Cintailah kekasihmu dengan biasa-biasa saja, kerana boleh jadi suatu hari nanti dia akan menjadi sesuatu yang kamu benci,dan bencilah sesuatu yang tidak kamu sukai dengan biasa-biasa saja, karena boleh jadi suatu hari nanti dia akan menjadi sesuatu yang kamu sukai.”

aku selalu tegaskan ,
aku teruskan pendirian ,
Jangan terlalu mengharap dalam sesuatu ikatan .
Dear , If and only if,
You know what I feel inside.
Emm maybe I should stop being sooooo negative . I guess , enough .




p/s : hoping that one day , I’ll realize that everything happens with reasons .

No comments:

Post a Comment

say la la la and la !