aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

kita yang dulu

Memori .
Pernah kau rasa ada memori .
Memori yang indah .
Memori yang kau taknak lupa .
Tapi kau kena cuba .
Cuba untuk jadikan ia alpa .
Kau cuba untuk buang semua .
hampir 6 tahun kenalnya kita .
Kenangan bersama .

Kau rindu .
Tapi kau terpaksa tipu .
Sampai hati kau lepu .
Demi untuk jaga hati yang satu itu .

Sahabat ,
Atau ‘platonik’ lagi tepat .
Aku rindu kau tak kira masa tak kira tempat .

Aku tahu kau jugak sama .
Sama rindu perkara yang lama .
Tapi bukan daya kita .
Kau ada yang punya kau harus jaga hati dia .
Mungkin mereka tiada hati yang sama .
Mungkin mereka salah sangka .
Salah fikir tentang erti hubungan kita .
Kita kongsi semuanya .
Kita cerita apa yang ada .
Kita nangis sama-sama .
Kita ketawa kita enjoy sama-sama .
Semua sama-sama .
Tapi lain mereka kata .
Tiada istilah cinta antara kita .
Cuma rasa sahabat jauhnya cinta .
Tapi entah kenapa .
Singkat fikiran mereka .
Dikatanya kita bercinta .
Terpisah kita .
Demi jaga hati yang satu itu .
Tapi hati kita sama .
Pendam rasa .
Rasa rindu yang semakin merana .
Aku rindu platonik aku .
Ya . aku rindu .
“I miss you”
Kau kata .
“kau ada dalam lagu aku , kau ada dalam ingatan aku , kau ada dalam memori aku”
Kau kata lagi .
Dan aku hanya menangis dihadapan kau dan mereka .
Aku juga sama .
Aku juga .
“Jaga diri” kau kata .
J





No comments:

Post a Comment

say la la la and la !