aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

aku juga mampu

Aku bukan siapa-siapa
Tak bijaksana
Dan hanya manusia biasa

maaf, aku kelihatan menyusahkan
bila aku sentiasa bertanyakan
Mungkin kau rasa menyesakkan
Untuk jawab setiap pertanyaan
Yang pada kau mungkin lari dari kenyataan
usah kau keluarkan makian
sebab aku ada perasaan
tak perlu kau jagakan
cukup kau hormatkan
sebagaimana aku cuba nyatakan
aku tak mintak perhatian
Cuma sedikit mintak kau ajarkan

Nak aku kata
Aku terasa
Sungguh aku cukup terasa
Bila kau keluarkan kata seolah aku takda rasa
Aku Cuma ….

Kau takkan duga ,
Aku mampu jadi yang kau takkan jangka
Ya sekarang aku masih baru untuk merangka
Tapi aku nak bukti
Buktikan yang aku mampu jadi
Jadi yang lagi baik dari kau satu hari nanti

Mungkin sekarang aku kelihatan BODOH .
Tapi aku takkan biar kau lihat aku JATUH .

Tuhan , mohon bantu aku .
Untuk belajar sesuatu yang baru
Untuk buktikan yang aku mampu
Walau aku takda pengalaman dulu .

*perakaunan sedikit susah . ikhlas , FH .

No comments:

Post a Comment

say la la la and la !