aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

this is what we called .....

hidup . ya . hidup . 
kadang kita ketawa ,
tapi kadang diselangi air mata .
cinta .
ahh perasaan .
bukan mudah nak pegang cinta .
makin kita pegang , makin kita sakit .
mungkin itu lumrah .
tapi tidakkah semua itu menyakitkan ?
menangis ? 
apa itu wajar ? 
orang kata " menangis boleh mengurangkan kesakitan " .
ye ke ?
pada aku , menangis tu menyakitkan .
sangat menyakitkan . 
kadang tak tertanggung .
walau banyak mana aku menangis pun ,
rasa tu tetap memedihkan .
hanya mampu menyeru "ya Allah , kurangkan lah sakit ini" 
mungkin khayalan . 
dunia kan ? banyak cabarannya .
setiap orang ada baktinya .
ya . setiap orang .
Allah adil kan ?
tapi kadangnya , pernah jugak terluah 
" Allah tak adil . kenapa aku ?"
hah , mainan iblis .
tenangkan fikiran .
inilah hidup . 


No comments:

Post a Comment

say la la la and la !