aku izinkan setiap coretan ini digunakan . gunakan . tiada batasan . cukup dengan kau tidak nafikan nukilan ini aku yang ukirkan . baca dengan hati . hayati setiap bait hidup dan mati .

sensetif

Sensetif itu aku
Aku itu sensetif
mungkin tak terlihat pada engkau
Bukan pada kasarnya mata
Tapi pada halusnya hati
Takkan aku katakan
Takkan aku ceritakan
Minta ‘kau’ fahamkan
Ya . ‘kau’ dunia .
‘kau’ manusia
‘kau’ kalian .
Bagaimana namanya hidup
Kalau hanya aku yang cuba ertikan
Kalau hanya aku yang cuba jagakan
Hati kau .
Hati aku ?
Mungkin aku diamkan
Tapi sampai bila akan bertahan ?
Sampai masa akan ku luah .
Cuba menahan
Sakit .
Ya sakit menghormati orang .
Orang yang tak hormati kembali .
tua muda cuma kata
tua hormat muda
muda hormat tua
jagakan
Ya inshaa Allah .
Inshaa Allah
Aku juga manusia
Manusia yang terumbang-ambing
Menguis kembali silam dulu
Aku sensetif
Hakikatnya sensetif itu aku
Aku yang sensetif
Cuba mengerti sensetifnya orang lain
Sedangkan sensetif aku pedamkan
Sensetif itu psikik
Psikik yang cuba disorokkan
Bukan semua beri pengertian .
Biar aku ertikan
Biar aku sahaja
Cuma aku
Si sensetif yang sensetif
Aku .

No comments:

Post a Comment

say la la la and la !